Op de koffie

12 februari 2019 - Bispberg, Zweden

Wat je door rare opdrachten toch overkomt! Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar op bezoek in een oude school uit begin 1800 is toch wel fantastisch te noemen.

Het begint met een dame van rond de 70 die haar hondjes aan het uitlaten is, met de vraag of ze even onze auto wil trekken voor een foto (een van de opdrachten van vandaag). "Geen probleem" was gelukkig de reactie.

Vervolgens worden we uitgenodigd voor een kop koffie bij haar thuis. Dat kun je (zeker onder deze omstandigheden) dan uiteraard niet afslaan. Dus wij in kolonne naar het huis gelopen / gereden. Jeroen nog ff met hond lopen om mevrouw te helpen. Iedereen blij en mevrouw een praatje.

Wat een prachtig huis, en dan vooral van binnen. Grote dikke houtkachels met een enorme schouw die veel stralingswarmte geeft. Overal dubbel glas met voorzetramen. Prachtig rustieke, warme en natuurlijke materialen met veel kunst aan de muren, mevrouw is namelijk kunstenares met weefgetouwen en glas 👌

HoutkachelThe old stoveStudeerkamer en houtkachel

Na twee heerlijke koppen koffie per persoon en Swedish christmas cookies (oid) weer verder. We moeten vooral in de zomer nog een keer langskomen om haar prachtige tuin te komen bewonderen (project waar ze al 15 jaar mee bezig was 😳).

Wat vet om te zien en mee te maken

Super gastvrijDe oude school

1. Niek Vroon:
    12 februari 2019
    Ik lees met veel plezier dagelijks jullie mooie verhalen, mannen !
  2. Wil Graffner:
    12 februari 2019
    Leuk om zo iets mee te maken, op de foto's te zien veel lol en elke dag soep
  3. Daan, Sebas, Jeroen:
    12 februari 2019
    Bedankt voor de reacties! Leuk en altijd welkom.
  4. Heleen:
    12 februari 2019
    Wat een leuk avontuur, lekker gastvrij:D
  5. Martine:
    12 februari 2019
    Volgens mij ben jij nog op zoek naar een goede kachel Daan! Ik zie mogelijkheden!