Ready set… spaghetti

21 januari 2022 - Soest, Nederland

Ovlov heeft een naam hoog te houden en met 350.000km op de klok is onze Ride net ingelopen. Alles functioneert prima, airco (met een tikje bij de fan), elektrische stoelverwarming, alle ramen, noem maar alles doet het, MAARRR die bekabeling is net spaghetti.

We hebben in de opbouwfase al een doosje zekeringen verbrand, een paar weken heeft hij stilgestaan waarbij de motor niet aansloeg. Dus ja, wat moet je dan… We hebben de auto, maar functioneren, ho maar! Brandstof toevoer, lambda sonde, bougies, vonken, na het loskoppelen van de Lucht massameter stekker en controle van luchtfilter (welke er goed uitzag) bleek het een elektrisch verbindingsprobleem et Voila: Starten lopen!

Voor opbouw hebben we deze keer lekker uitgepakt, maar voorwaarde 1 was: Betere muziek, dus:

Radio – CHECK
USB aansluiting – CHECK
Speakers – Matig, dus verbetering mogelijk. Gevolg:
Versterker met woofer:  CHECK

Om de muziek uitbreiding aan te sluiten weer diverse kabels moeten trekken van radio en accu naar achter, dus de spaghetti is er niet minder om geworden. Maarrr: na een hoop 5en en 6en, kapotte radio, kapotte zekeringen en soldeer verbindingen die toch weer los lieten is het gelukt en hebben we genoeg geluid in Ovlov

Geluid alleen is niet genoeg, we willen ook HERRIE, dus:

Toeter – 3 hoornig
Toeter – extra
Luidspreker met geluidjes en  spreek functie – de favoriet van Jeroen J

De 3 hoornige toeter was eerst aangesloten via een Ali Express schakel bordje, na de eerste seconde was deze doorgebrand, dus aangepast en via relais geschakeld, directe aansluiting op de accu en hoppa! Geregeld.

Hotels, ferry, middag eten, koffie, uitrusting, planning en outfits alles is binnen en geregeld, we zijn er klaar voor. The Bond guys are ready to go!

Extra foto en video equipment in de aanslag om gekke, grappige, vreemde en leuke verhalen vast te leggen voor het nageslacht.

De berichten storm is wat gedaald, alles is binnen en geregeld, dus laat de pret maar beginnen. Morgen op pad naar Scandinavië…

#zinin

1. Kees:
    21 januari 2022
    Succes met Ovlov. Evenveel plezier op jullie trip als voorpret die jullie vast al gehad hebben. Benieuwd naar alle verhalen. Bonne route et bon chance
  2. Wil Graffner:
    Heel veel plezier !!!
  3. Harm:
    21 januari 2022
    Succes! En kom weer heel thuis!
    Waar is jullie Bond-girl??
  4. Daan, Sebas, Jeroen:
    Die hebben we niet, dus we hebben de auto omgedoopt tot Ms Moneypenny 😬
  5. Jan:
    Succes meiden!
  6. Roeline:
    21 januari 2022
    Alleen de negatieve test nog! Veel plezier!!
  7. Daan, Sebas, Jeroen:
    21 januari 2022
    Gelukkig zijn we positief ingesteld 😜
  8. Martine:
    21 januari 2022
    Heel veel plezier!!! Neem een Miss Moneypenny mee terug als vriendje voor M en Q!
  9. Elly Toorman:
    22 januari 2022
    Heel veel plezier met z'n allen en Sebas ik ben blij dat je het Bond-meisje niet hebben meegenomen. 😜
  10. Joop Wenneker:
    22 januari 2022
    We wilden jullie nog uitzwaaien om 14.00 uur, maar ik zie dat jullie al vertrokken zijn! Maak er weer een mooie en sportieve tocht van en kom eind van de week gezond naar huis.
  11. Daan, Sebas, Jeroen:
    Doffe Ellende is sneller dan het geluid 😂
  12. Joop Wenneker:
    22 januari 2022
    Hopelijk is ie dat over een week ook nog! 😅