Op de valreep gevonden

12 februari 2019

Ondanks meerdere pogingen om een sneeuwscooter te vinden - simpelweg door op goed geluk bij mensen aan te bellen - lukte het maar niet om er een te vinden. Met nog een krap uurtje daglicht te gaan rijden we langs een grote boerderij waar het licht brand. We nemen direct de afslag en Jeroen stapt (lees: stuitert) onverminderd enthousiast de auto uit en gaat op zoek naar de bewoners.  Eindelijk hebben we geluk; de man des huizes is in zijn werkplaats aan het klussen! Jeroen tikt op het raam, gebaart in zijn beste Zweeds dat hij hem graag wil spreken en de man komt zijn werkplaats uit. Nadat Jeroen hem het verhaal heeft uitgelegd geeft hij aan dat hij een sneeuwscooter heeft en dat we erop mogen rijden, yeah!  De sleutel wordt gehaald en even later wordt een 20 jaar oude Polaris tot leven gewekt in een klein houten schuurtje. Het gaat nu echt gebeuren! De man rijdt hem de schuur uit, rijdt de raspende tweetakt motor even warm en stuurt hem richting een open veld achter de schuur 😃

We mogen ook nog zijn handschoenen lenen (super vriendelijk die Zweden) en voor we het weten scheuren we alledrie een rondje over een veld met ongerepte sneeuw 😍

Ons geduld is beloond en ook de tweede challenge van de dag is in de pocket!!

1. Joop Wenneker:
    13 februari 2019
    Klinkt allemaal als een jongensboek!😁 Wie verzint nou zoiets? Succes met de opdrachten!!!!
  2. René:
    13 februari 2019