2 uit 11 😳

24 januari 2022 - Linköping, Zweden

Voorbereidingen getroffen, wekkertje zetten en op tijd onder de wol! Om 6:00 eruit!
Of we in stijl gaan ontbijten? Ja, hehe! Dus om 7:00 aan het ontbijt waar we de eerste andere runners ontmoeten, nog belangrijker: zij ons! Bond, James Bond.
Ms Moneypenny (nu definitief en voorheen Ovlov) heeft er zin in als we haar starten, de koppeling voelt fijner en we rijden best soepel naar de start bij het Brøndby Stadion (video)

Als we daar net even over half 8 aankomen is het al één grote chaos van toeters, lichten, brullende motoren, uitgedoste mensen, en die stoet met mederunners blijft maar komen! Gaaf!

We parkeren onze Miss en krijgen eigenlijk meteen leuke reacties. “Hey, de bluesbrothers… ownee dat zijn er twee”, “wel de hele week in smoking hè!”. 🤵🏼Ondertussen kijken wij onze ogen uit.

We wachten op de keuring van onze Miss door de organisatie, we missen nog een paar onbenulligheden en lenen dat even snel bij een al gekeurde runner.
We krijgen de felbegeerde gouden sticker, en we mogen starten!
Deze ongeorganiseerde chaos gaat verrassend georganiseerd van start!
Eindelijk krijgen we ons routeboekje met opdrachten!
Een rit van net geen 500 km en 2 opdrachten.
Zijn zij nou zo slim, of denken wij te moeilijk? We moeten bordjes van plaatsnamen op de foto zetten met onszelf herkenbaar erbij, maar dan wel namen welke ook producten van de IKEA zijn. Lijkt toch makkelijker dan het is!

Plaatsnaam bordje met bewijs

Owja, tanken is ook leuk. De naald van de benzine loopt op naarmate de tank leger wordt, eenmaal volgetankt brand het lampje! 🤔

Lunchen doen we gewoon ergens onderweg met zelf meegebrachte erwtensoep van slagerij van Asch, het leven is te kort om niet lekker te eten toch!

De andere opdracht lijkt helemaal onmogelijk, scoor/regel één ‘Knorva’. Een vissershoedje gemaakt van hetzelfde materiaal als de blauwe bigshopper van IKEA.

Met dit hoedje in Zweden heb je goud in handen.

Dat ding blijkt, bij navraag, nooit in Zweden verkrijgbaar te zijn geweest. Wel vindbaar op Amazon, EBay, Vinted maar niet in de winkel. Maar we moeten hem in de avond op de finish kunnen tonen om punten te verdienen. Lijkt een kansloze zaak, en namaken mag niet.

O oooo, wat een deceptie! We halen maar 2 van de 11 punten, dat zijn we niet van onszelf gewend 😵
Dat wordt een extra biertje en een glas champagne vanavond om het morgen beter te kunnen gaan doen!

1. Joop Wenneker:
    25 januari 2022
    Het kan niet altijd feest zijn!😅
  2. Joop Wenneker:
    25 januari 2022
    Neem maar wat van die lekkere appelmoes mee naar Soest!!!😀🤗